TOP

Rozhovor s Olgou Hölzlovou – ředitelkou SŠ Čichnova

Náš moderátor Dan Kresa vyzpovídal Olgu Hölzlovou, ředitelku SŠ Čichnova, na téma „Jak vychovat nové odborníky na kybernetickou bezpečnost“.

 

 

Máte představu, kolik lidí nastupuje na obor kybernetická bezpečnost? Jsou to opravdu spíše chlapci či se hlásí i dívky?

Vaše otázka vede k velkému zamyšlení. Zprvu jsem si říkala, že určitě nějaká děvčata v kybernetické bezpečnosti budeme mít, ale když jsem se na to dívala, tak například v prvním ročníku máme 65 žáků a z toho pouze 5 dívek. Takže opravdu spíše převažují v těchto oborech chlapci.

 

Pamatuji si rok zpátky jsme spolu byli na předávání cen na kybersoutěži a byly to právě studentky od vás, co měly velký úspěch. 

Ano, ale je jich skutečně méně. Pak je tu ale například obor bezpečnost dat, kde jsme vloni právě již využívali váš nástroj CSA pro praktickou zkoušku a tam tedy převažují dívky. Takže ta děvčata, která o práci v kybernetické bezpečnosti skutečně zájem mají, se účastní i takovýchto soutěží a jsou v nich velice úspěšné.

 

Kdybych byl rodič, a chtěl bych své dítě přihlásit na nějakou střední školu, proč bych ho měl poslat právě na Čichnovu?

To je velice těžká otázka. Já vždy říkám „každá liška si hájí svůj ocas“, každopádně je to o tom, že my se snažíme hodně pracovat s tou praxí. To znamená s firmami, které se zabývají tématikou, kterou my učíme. Snažíme se, aby skutečně ten vývoj, ty technologie, které jsou nové, jsme ve škole měli a snažíme se přinášet něco nového i tím, že například pořádáme ve spolupráci s firmami pro žáky různé webináře, workshopy, zkrátka zajímáme se o ty nové trendy, které jsou, a aby se to k těm žákům dostalo.

 

Jak tedy vychovat nové odborníky na kybernetickou bezpečnost, co jsou klíčové přístupy a jaké hodnoty by měli studenti vyznávat?

Důležité je propojení toho technického, právního i ekonomického. Není to jednosměrná záležitost, jednotlivé složky se musejí podporovat, aby ta firma mohla říct „ano, my jsme maximálně zabezpečeni“. Samozřejmě také propojení té teorie s praxí.

 

 

 

Celý podcast si poslechněte na našem Spotify či Apple Podcast: