Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace Rozumím

Uber ukončí špehování zákazníků

Společnost Uber oznámila, že ukončí sledování zákazníků po té, co se dostanou na místo určení.

K tomuto kroku se firma rozhodla, když na veřejnost vyplulo skandální zjištění, že Uber nepřetržitě monitoruje polohu svých klientů. Čili bez ohledu na to, zda se právě nacházíte ve voze této služby či nikoliv, Uber vás sleduje. Mohlo za to samotné nastavení služby, která od prosince 2016 při povolení sdílení polohy zákazníka nabízela pouze dvě možnosti: „Pořád“ a „Nikdy“.

 

Pokud jste zvolili možnost „Pořád“ pak měl Uber data o vaší poloze skutečně neustále dostupné. Společnost se hájila tím, že původně chtěla využívat pouze data o vaší poloze v prvních pěti minutách od ukončení jízdy. Vše mělo sloužit ke zlepšení služeb. Nicméně neexistovala žádná bezpečnostní pojistka, díky které by Uber mohl prokázat, že sledování skutečně skončilo. Klient ovšem mohl při povolení zadat možnost „Nikdy“. V tom případě zadával svoji polohu sám.

Od nynějška bude Uber sledovat vaši polohu pouze po dobu, dokud budete mít aplikaci zapnutou. Po jejím ukončení už se žádná data odesílat nebudou. Uber tak řeší reakce nespokojených klientů a chce zlepšit svoji pošramocenou pověst.